Syskolen på Nivågaard i Nordsjælland

Syundervisning på Nivågaard
På syskolen i Nivå får du lavet dit eget personlige grundmønster, som du arbejder ud fra. Modellerne bliver riet og tilpasset, så tøjet sidder perfekt. Her tager tingene tid, men det betaler sig i sidste ende. Alt forarbejdet tøj ser dyrt og lækkert ud, fordi det sidder det skal.

Find det snit og de farver der passer dig bedst
De fleste på syskolen benytter sig af Birgitte Schmidts baggrund som farve- og stilkonsulent, når der skal vælges farver og snit til tøjet.
Det giver dig sikkerhed for at du føler dig godt tilpas i tøjet.

Syskolen har eksisteret siden 1966, hvor Birgitte Schmidt (uddannet designer fra Margrethe Skolen) som ung blev opfordret af Jean Voigt til at starte sin egen syskole.

Syundervisning på små og hyggelige hold
Holdene på syskolen består af max 5 personer. Nogle er begyndere, og har aldrig holdt en nål i hånden før, andre har gået der i 30 år, og kommer år efter år, for hele tiden at få nye idéer og inspiration.

Syundervisningenn starter i september og forsætter til maj.

Pris Kr. 800,- pr. måned.

Tøj som ingen andre har

"Jeg har gået i hundrede år og kan sagtens sy, men jeg går for at få inspiration og for hyggens skyld."

Anna Munk

"Jeg ved ikke om det er godt eller skidt, men jeg blevet så vant til at tøjet sidder perfekt, så når jeg ser noget jeg kan lide, så kan jeg sy det billigere selv, og når jeg så ser noget jeg har råd til, så kan jeg sy det bedre selv".

Rikke Tybjerg

"Det er skønt at have tøj på som ingen andre har".

Charlotte Sørup

"Min figur passer ikke til standardstørrelser. Her laver jeg tøj der passer mig perfekt".

Lise Leth

"Birgitte er god til at komme med råd og vejledning om farver og stil, så jeg ikke bruger en masse tid på at sy noget der så alligevel ikke klæder mig".

Brigitte Abilgaard

"Syning er mit frirum – mit ugentlige 2,5 timers egotrip".

Anne Dorthe Wolsted