Birgitte Schmidt

Birgitte SchmidtBirgitte Schmidt har hele sit liv beskæftiget sig med mode og skønhed, og rådgivet folk om deres påklædning.

Jean Voigt var med til at starte det hele
Hun blev uddannet som designer på Margrethe-Skolen, kom på Tilskæreakademiet, for herefter at sy teaterkostumer for Jean Voigt, som opfordrede hende til at starte sin egen syskole. Rådet blev taget op, og som ung startede hun sin egen design- og syskole i Humlebæk.

Farvetest siden 1985
Birgitte hørte for første gang om farvetest i 1985, da en af hendes syelever var blevet farvetestet. „Det må man da være den bedste til selv at kunne finde ud af“ var den umiddelbare reaktion, men synet af eleven der blomstrede op og fik en fantastisk udstråling, fik året efter Birgitte Schmidt til selv at uddanne sig som farve- og stilkonsulent.

Valget faldt på det amerikanske system Color & You, da det var dem der havde det mest omfattende farvesystem.

I 1990 overtog Birgitte firmaet og har siden holdt utallige foredrag og uddannet farve- og stilkonsulenter over hele Danmark og et par i udlandet.

I dag har Birgitte forsat sin syskole, hvor hun stadig har syundervisning på små hyggelige hold. Desuden giver hun personlige farve- og stilkonsultationer og holder foredrag for firmaer og private arrangementer.